Thursday, December 18, 2008

Hum Saath Saath Hai



baru je lepas tgk Hum Saath Saath Hai kat ZEE..movie hindustan tau..malam nie aku bosan sgt so tekanlah butang INFO kat remote tue haa kot2 lah ada cter best kan..n nasib aku baik sbb dpt tgk movie nie..movie nie amatlah diminati oleh arwah mak aku n ayah aku..ayah aku yg x layan hindustan tue leh tgk movie nie sbb dia kata movie nie kisah keluarga.so menarik tuk ditonton..mmg pun..n wat sekian kalinya aku air mata aku bergenang bila sampai part yg sedih (keratakan keluarga)..hukhuk..
meh aku ceritakan sedikit mengenai movie nie..movie nie m'gisahkan mengenai keluarga n lebih tepat lagi 3 pasangan..1 keluarga tue terdiri drpd Vivek, Prem, Vinod, n Saghita..Vivek nie anak tiri..mula2 family nie sgtlah bahagia tau..mereka terima menantu mereka dgn senang hati..sampailah ada kawan2 mak nya yg menghasut mak nya.katalah yg Vivek tue maybe 1 day akan berubah n usir adik2nya dr rumah @ bolot harta ke kan..so disebabkan mak nya termakan hasutan kwn2 yg mmg x leh dianggap kwn tue..huh..Vivek pun keluarlah dr rumah tue..org india kan klu leh menantu semua duk 1 rumah..so bila dah kuar umah tue jd dah menunjukkan keretakan hubungan keluarga lah..n diringkaskan cerita akhirnya mak nya sedar akan kesilapan n pergilah menjemput Vivek n menantu nya kembali ke rumah n they happy forever..

bagi aku movie nie sgt menarik n menusuk hingga ke jantungku..cewah..hehe..movie nie menunjukkan yg tiap family tue mesti akan ada persengketaan tapi bak peribahasa "air dicincang x akan putus".so camne bergaduh pun, family akan tetap bersatu semula..yg penting dlm family jgnlah ada sikap dengki, n sebagainya..if ada perasaan tue, kebahagiaan family tue x kan kekal lama..

No comments: