Friday, December 19, 2008

Karnival Usahawan Desa 2008

semalam aku teman mama ku went to this carnival..my dad dropped us there..byk kedai ada kat sana yang jual kerepek, kek, kraftangan, seramik, kek lapis, dan ikan pekasam pun ada tau..byk yg jual kerepek la..karnival nie menghimpunkan semua usahawan2 desa untuk menjual dan mempromosikan keluaran mereka..semuanya buatan tempatan..karnival nie dianjurkan oleh Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah dan dirasmikan oleh Datuk Najib..adalah jumpa beliau semalam dan mama aku je yg salam dgn dia sbb dia hulur tangan kan.aku buat tak tahu je..hehe.

hanya mengambil masa lebih kurang 1 jam lebih je tuk pusing 1 karnival tue..semalam g tak lah banyak kedai yang di buka lagi..lagipun mostly sama je apa yg dijualkan..dan aku rasa agak bosan nanya kat karnival nie..maklumlah no entertaiment..hehe..tapi aku sokong usahawan desa kita yang berjaya keluarkan produk sendiri dan mempromosikannya..if kita tak tolong orang kita, siapa lagi nak tolong kan..dan semalam semuanya orang Melayu je..yela orang Melayu yang banyak duduk di desa kan..

mama ku beli kerepek dan kek lapis Sarawak..ada gak lah kek lapis dari Perak tapi tak nak lah..aku nak yang Sarawak gak..kek lapis dari Perak tue tak selembap dan sesedap kek lapis Sarawak tau..

no pictures were taken yesterday..malas nak ambk pic lah..lagipun tak ada kamera..kamera nset jela so lemah semangat sikit..:D

No comments: