Sunday, January 4, 2009

MUAR VISIT '09..

after 3 days at there, so i'm back..if can lah kan, aku nak duk sana lama2..tapi segan la lak..:P best sgt g sana..3 hari tue rasa cam lama tapi kejap je tau.. pejam celik pejam celik..dah 3 hari..huhu..

1st day: aku smpi jam 7.30 then waiting for Aliff ambk aku kat stesen..sampai je rumah, relax2 dulu n aku tak boleh tidur sbb duk melayan Aliff berbual..sampai Kak Long 2 kali lah suruh Aliff jangan kacau aku..hehe..nak wat cmne, Aliff memang degil..akhirnya aku dpt tidur pada petang tue..kejap je tp tidurlah gak..then, lewat ptg, kami g ronda2 kg dr Parit Besar Laut sampailah ke Darat..malam lak, Kak Long ajak g kedai RM2 nak beli jajan tuk dibawa ke Kolam Air Panas esok..cadang nak main Sahiba malam tue tp tak jadi sbb aku tidur awal malam tue..lagipun aku lemah ckit bab Sahiba nie..hehe..Kak Long yg cikgu BM tue pun kalah pada tgn Kcut tau..apatah lagi aku..:D

@ kedai RM2..:D

2nd day: jam 9 pagi, kami b'5 (abg Azhar, Kak Long, Aliff, aku n Kcut) g lah Kolam Air Panas kat Sg. Gersik, Muar..memang panas pun air nya, n aku hanya merendamkan kaki je..Kcut je yg mandi..duk sane lebih kurang 2 jam je pun..then balik, Aliff spt biasa sambung tidur sbb die memang kuat tidur kalau kat rumah..then, petang, seperti yang dikatakan, aku & Aliff g lah ke rumah Pak Long ku..disebabkan Pak Long kat rumah mak mentua dia, so kami pun ke sana..Aliff x habis2 ckp segan2..tapi aku tak kira, jom kena g gak..hehe..sampai je sana, semua terkejut dgn kedatanganku yang tiba2..hehe..Abg Angah sepupu ku tak habis2 mengusik..selamat aku sampai skrg katanya..if tiba2 dtg hantar kad jemputan memang nak kena..huhu..tue gak lah yg dikatakan oleh Pak Long & Mak Long ku..hehe..bukan Kak Lang tak nak kenalkan, cuma dulu baru lagi..nie dah 3 tahun & memang hubungan kami dah serius, barulah kenalkan pada family yang lain kan..tak nak lah terlalu b'iya..hehe..sejam je kat sana & Pak Long pesan lainkali sampai Muar kena sampai rumah Pak Long gak..baik tuan..:P

before g Kolam Air Panas..

pas rendam kaki..:P

3rd day: kami b'5 g Melaka.idea Kak Long lah nie..first, kami g ke Eye on Malaysia..mula2 tak nak naik, tapi disebabkan Kak Long nak naik so kami pun join lah sama..berpusinglah sebyk 6 pusingan..mula2 takut gak, gayat ma, tapi lama2 oklah tak takut langsung..wahh..hehe..cuma kan tmptnya tak berapa strategiklah..takde pemandangan indah pun.huhu..after that, we went to Dataran Pahlawan & Mahkota Parade..aku, Aliff & Kcut berpecah dgn Kak Long & kami g lah makan kat MP, t'makan lak nasi ayam yg tak sedap..huhu..tapi habis gak lah sbb lapo..pastue, Aliff ajak main boling..compemlah punya kena main sbb tue memang hobi dia..n aku lak, mula2 tak nak main, tapi pas dah baling sekali, terus semangat nak main. sampai nak main tuk dia lah..:P...kami bertaruh siapa kalah kena blanje aiskrim McD & Aliff kalah.hahaha..aku no2 tau..as usual, Kcut 1st lah..pastu kami pun baliklah rumah..sampai rumah, makan lagi..haha.mak masak lemak cili api Siput Sedut yg memang aku tak tahu nak sedut..aku dah pernah sedut tapi tak nak keluar pun siput tue..last2 cam biasa, Aliff lah yang kena..:D..then, tibalah malam masa tuk aku balik..Mak, Ayah, & Aliff hantar aku ke stesen bus..hukhuk..sedih nak blk..selepas 3 hari, tamatlah cuti aku..n aku & Aliff pun kembali seperti dulu..berjauhan & saling merindu..:)

abg Azhar, Kak Long, Aliff, Me, & Kcut

my LOVE..

sepanjang 3 hari kat sana, aku telah membeli 2 novels..Aliff teman aku g kedai buku jela kejenye..1st novel by Sophie Kinsella - Remember Me & 2nd novel by Fauziah Ashari - Cinta..Tiada Akhirnya (kesinambungan Ombak Rindu)..dah lama dah novel nie kuar sebab dah kuar kesinambungan novel nie pun..:)

pas g rumah Pak Long & beli novels..

tak tahulah lagi bila nak ke Muar sbb Aliff pun susah dpt cuti..cuma harap tahun nie kita dapat jumpa lagi k sayang..Love U much baby..-)

No comments: