Saturday, July 11, 2009

Kerajinan menaip sudah kembali :)

8 hari!!

8 hari sudah tidak diriku mengupdate blog sendiri ini (baru 8 hari dah kecoh. Hehe). Habuk pun sudah mula mahu menapak. Bukannya apa, aku dalam mood malas walaupun menaip itu hobi aku. Lagipun tak ada cerita sangat pun. Life aku seperti biasa je. Yang pasti, title penganggur masih melekat dalam diriku..

Apa yang aku nak ceritakan dalam post ini ya? Cerita apa yang aku telah buat dalam masa aku tidak m'update blog ini lah. Apa lagi nak cerita kalau tidak itu. Iya tak?

Okaylah. Dimulakan dengan aku pulang ke kampung ku 4hb lepas sempena musim durian :) Jadi tujuan utama pulang ke kampung adalah untuk makan durian. Kat sini pun ada durian tapi keseronokan makan durian kampung nie lain tau :) Sesampai saja di kampung, terus membuka durian. Mama mendahului. Mama memang sangatt suka durian!!

Kali ini pulang ke kampung membawa bersama Kak Eliz sekeluarga. Kalau korang tak tahu, Kak Eliz ialah kakak tiriku. Seronok mereka berada di kampung. Dan for the first time, Kak Eliz melihat pokok durian!! Hehe. Dia sukakan suasana kampung tapi sayangnya keluarga tinggal di bandar. Depan rumah atok,ada pokok durian. Bergayut2 buah durian cuma tak gugur lagi je. Aku ada kat sana durian tak nak gugur. Mogok!! :D

Khamis lepas, aku pergi ke Muar. Aliff cuti dan aku pun tiada kerja so pergilah melawat bakal keluarga di sana :) Hanya 1 malam aku berada di sana. Berjalan2 di Wetex dan terserempak dengan Abby, kawan Aliff di sana. Dia Chinese, sudah berkahwin dan ada seorang anak. Dia comel!! Lawalah dalam kategori Chinese girl.

Kadang2 apabila melihat rakan2 sudah kahwin dan mempunyai anak, aku jadi cemburu sedikit. Hehe. Well sebab mereka sudah mempunyai keluarga sendiri sedangkan aku masih lagi mencari hala tuju hidup. Itu cemburu yang positif okay. Membuatkan aku juga mahu mencapai apa yang aku hendak sebelum decide nak kahwin. Oleh itu, kerjalah. Boleh start preparing untuk kahwin. Gatal dah!! Hahahaha.

Cakap pasal kahwin, Angah dah bersuara untuk melangsungkan pertunangan akhir tahun ini. Kita nantikan bilakah official date nya :)

Aku telah habis menonton Gokusen 1 lagi :p Walaupun banyak drama lain yang belum ditonton, tapi aku nak gak menonton Gokusen. Tiba2 rasa nak tengok Matsumoto Jun!! :p

Dan dalam masa yang sama, aku telah habis membaca novel karya Ramlee Awang Murshid iaitu Rahsia Perindu. 1st novel yang aku baca oleh pengarang ini. Itu pun sebab aku sudah mula bosan dengan novel yang bertemakan cinta saja. Jadi trylah karya Ramlee. Ternyata best novel ini. Membuatkan aku nak baca tanpa henti dan tertanya2 apa ending nya. Dan iya, konsep cinta tetap ada tapi diolah dari sudut yang berbeza. Oleh itu, aku telah membeli novel Ungu Karmilla. Aku mahu membaca novel karya Ramlee lagi. Ohh ya, Rahsia Perindu tu pinjam kat Mak Teh :)







No comments: