Tuesday, August 11, 2009

A butler who serve his precious lady

Mei-Chan No Shitsuji

Baru habis menonton drama ini. Best drama!! Semangat nak tengok hingga ke final episode.

Drama ini diadaptasi drpd manga Jepun yang bertajuk Mei-Chan No Shitsuji @ Mei-Chan's Butler. Kisah bermula apabila seorang gadis bernama Shinonome Mei kehilangan ibu bapanya yang meninggal kerana accident. Selepas kematian ibu bapanya, dia didatangi oleh Rihito yang mengaku dirinya adalah her butler. Dan kemudian Mei mengetahui bahawa dia adalah pewaris perusahaan Hongo (perusahaan terbesar di Jepun). Then she is force to transfer to St Lucia girl's academy, where all students have butlers. St Lucia girl's academy dihadiri oleh girl drpd keluarga besar di Jepun yang berusaha untuk menjadi perfect lady. Mei mempunyai saingan untuk menjadi the successor for Hongo's family iaitu Lucia-sama. Lucia-sama menggunakan apa saja cara untuk menyingkir Mei dari academy itu. Pada mulanya, Mei dibenci oleh rakan sekelasnya kerana dia dikatakan pesaing bagi Lucia-sama yang disayangi semua orang plus Mei mempunyai Rihito who's in S rank (highest rank in butler) yang dulunya merupakan butler for Lucia-sama. Akhirnya, mereka get along together.

Drama ini pelik jugak bagi aku (cam drama Love Shuffle). Well, you have a butler who will serve you forever. Macam pelayan high class lah. Selak page buku pun, butler yang buat. Apa kes? Macam2 orang kaya kan. Yang paling best, semua butler handsome2. Hehe. So pada sesiapa yang nak tengok drama Jepun yang dipenuhi laki2 handsome, inilah drama yang dicari :)

BTW, I watched this drama because of Rihito @ Nanba-senpai in Hanazakarino Kimitachi E @ Soshi in Zettai Kareshi. Okay his real name is Mizushima Hiro :) Tapi bila tengok drama ini, ada lagi actor Jepun yang lagi comel drpd Hiro. Hehe

p/s: who wants to be my butler? :p

6 comments:

IRYANI ALIAS said...

Thanks visited my blog.. :)Nice blog..Hope we can be blogger friend.. :) cheers..

SiQaH HuSSiN said...

hope so..
welcome :)

jai@jezz said...

aku tgk dah drama ni.. girlz tu tak comei la... cuma aku minat kat lelaki tu jerk.. hensem..

SiQaH HuSSiN said...

girls mmg x comel pun..haha
tgk cter ni sebab laki handsome2..mmg handsome lah :p
kalaulah dorang jadi butler aku? *berangan*

jai@jezz said...

berangan doh kau nih.! hehehe tapi kalau ler lelaki tu jd butler aku.. ngeh ngeh ngeh.~

SiQaH HuSSiN said...

kau pun berangan gak.hehe
setakat berangan je kt nie bolehlah.
realiti jauh sekali..

tp kalaulah jd betul2kan..pergghhh..bagai dunia ni aku yg punya.hahaha