Monday, August 10, 2009

How I wish I could be a cute baby :)

Semalam, bangun seawal pukul 5.15 am dan terus bersiap2 nak ke Kuantan. Awal sangat bertolak ke Kuantan sebab before that, hantar mama kerja dulu. Mama masuk kerja pukul 7 am. Bangun awal dan sementara tunggu ayah mandi, sempat jugak aku check Barn Buddy dan Farm Pals kat FB. Hehe.

Lebih kurang pukul 6.15 am keluar rumah dan bertolak ke Kuantan pukul 6.50 am. As I said, aku drive sampai ke Kuantan. Senang je drive sebab highway beb. If ikut jalan lama, for sure dari 4 jam bertukar jadi 5, 6 jam nanti sebab for sure aku tak akan memotong punyalah. Tak berani memotong kat jalan lama. Sampai Kuantan pukul 10.15 am dan elok sampai je orang sudah ramai memenuhi rumah dan bermulalah tahlil. Kat kawasan rumah mumy (Taman Sriku, Batu 12), orang yang tahlil hanya perempuan. Memang ada persatuan kat taman tu. First time, aku jumpa perempuan yang baca tahlil. Yela, biasa kita tengok laki je.

Kenduri adalah untuk kenduri aqiqah dan kenduri cukur jambul untuk dua baby comel!! Daniel (anak Kak Ina, kakak Abg Ayin) dan Tasneem (anak Abg Ijan, adik Abg Ayin). Mereka sangat comel!! Aku geram sangat tengok mereka. Tasneem comel dengan gaun (baju kurung tak sempat siap) dan Daniel comel dengan baju melayu. Bila tengok mereka yang comel, teringat masa aku kecik2 dulu, comel gak. Haha. Bestnya jadi baby kan. No need to think anything dan yang paling penting, apa saja yang mereka buat mesti nampak comel. Itulah kuasa baby :) Dan bila tengok baby, jadi berangan lak (tahu kan apa yang aku angankan :p).


Ini bukan pelamin kahwin ye.
Baby diletakkan di sini semasa kenduri.



Tadaa!!
My name is 'Intan Nur Aleeya Tasneem bt Muhammad Azril Zal Naim' (what a long name)
If panggil Aleeya lagi comel kan? Well, her parents want to call her Tasneem.


Hello!!
Nama saya 'Muhammad Zul Daniel bin Abdullah'.
Just call me Daniel :)

Baby yang sangat suka senyum. Panggil je nama dia, then dia akan tengok kau dan senyum.
Cakaplah dengan dia, sure dia gelak, senyum je. Soo cute!!!!

Popular betul baby ni. Kecik2 lagi gambar dah masuk internet. Haha.

Angah pun ada datang jugak dari Terengganu. Dan seperti yang dijangka, tajuk perbualan mesti pasal pertunangan Angah. Bincang cepat2 Angah oiii. Banyak benda nak buat. The official date tak tahu lagi, yang pasti lepas Along habis pantang. Cakap pasal tunang, kakak aku dah berangan nak buat pelamin (idea dari pelamin di atas) for my engagement nanti. Sarung cincin atas pelamin. Mesti best. Memang best pun. Hehe. Tunggulah ye Along. Impianmu akan terlaksana. Hehe.

Ibu pun ada datang jugak kenduri semalam. Dulu, arwah mak mengasuh Iya dan Boboi (anak ibu) sejak dorang 2 bulan lagi. Sebab tu kami rapat dengan ibu. Iya dah makin besar, tahun ni UPSR tau. Dia dah malu2 dengan family aku. Budak dah besar. Boboi pun dah besar gak, baru start sekolah pun. Ibu kata Boboi sangat percaya cakap cikgu. Apa cikgu cakap memang betullah. So pada cikgu2 di luar sana, ajar anak murid baik2 okay sebab mereka memang percayakan kamu (pada pelajar sekolah rendah, sekolah menengah aku tak sure).

Ibu kata badan aku dah berisi. Ibu kata baguslah badan dah berisi, kurus2 pun tak lawa. Memang pun. Tapi ibu kan, badan kak lang ni dah makin berisi pulak rasa. Tadi aku timbang, berat aku sudah naik 0.5 kg dalam masa sehari. Bayangkan kalau seminggu?? Gler beb. Bagai di pam2 badan ni kang. Maybe sebab semalam makan daging fresh kot. Haha. Puasa nanti turunlah berat badan kan. Jangan naik lagi, berat badan aku dah melepasi berat badan yang aku aim dulu. So tak boleh naik lagi okay. Dalam erti kata lain, jaga pemakanan dan pergilah exercise :)

Macam pelik pulak bila entry ini tiada gambar Haikal kan. Dah ada dua baby comel, tak ingat Haikal. Kesian dia. Hehe. No worry lah Haikal. Haikal tetap nombor satu di hati Mak Lang :)

Buah hati kecik :)

Tiba2 petang semalam, Haikal tak sabar nak robot transformer kat Petronas. Dia mintak dengan Tok Ayah since ayah aku kata dah belikan kat dia. Tapi tak bawaklah (sebenarnya tak beli pun lagi. Hehe). Dia menangis2 (nangis mengada. Haha) bila kata transformer ada kat Subang. Saja adik cari pasal ni sebab dah penat dan ngantok kan. Jadi sudahnya, Angah bawak dia pergi Petronas nak beli robot transformer. Dah dapat robot tu, baru boleh senyum dan sembang. Haikal2 :) Haikal dapat dua robot transformer. Aku ingatkan besar robot tu, rupa2nya kecik je. Tak padan dengan harga RM15.90.

*******

Penatlah driving. Baru aku tahu perasaan orang yang drive. Selama ni jadi bos je kat belakang. Sekarang, haa rasakan. Penat tapi best (bg orang yg still gler stereng ni) :p

Okay. Entry ini ditutup dengan picture ini :)

Minggu ni kita jumpa lagi ye.
Nak jalan jauh :)



No comments: