Sunday, May 29, 2011

Review: Kongsi & Nur Kasih The Movie

Filem nie bagi aku sangatlah tidak menarik. Sangat mengecewakan! Lawak yang tiada menyebabkan aku ketawa sebab lawak cam lapuk, tiada plot cerita, tetiba2 je tukar2 scene yang aku tak berapa faham apanya????Ending yang biasa2 aje. Pendek kata, kekuatan filem nie hanya pada Bintang Paling Popular ABPBH 2010, Shaheizy Sam. Yang lain, zero!!
Aku sangat rasa menyesal tengok filem nie sebab aku sangat2 lah semangat nak tengok sampai booked ticket dan bergegas ke One Utama semata2 sebab nak tengok filem nie. Dahlah jarang ke OU dan sesat nak cari cinema. Bila hasil penat lelah dan disajikan dengan filem yang tak best, memang rasa menyesallah tengok! Please, pengarah do something. Hope Farid Kamil akan keluarkan filem lagi bermutu lepas nie. I still support local movies. Don't worry...


Filem ini pun tidaklah se-best dan segempak yang digambarkan. Tak dinafikan, video memang terbaik, cuma bagi aku jalan cerita tak berapa menarik. Aku bosan tengok filem nie nanye. Even filem nie tak berjaya menarik minat aku, tapi it's still better than Kongsi yang langsung tiada value. Apa pun, aku suka ending filem nie :) Dan suka jugak dengan dialog Nur, "Nur tak akan berhenti selagi tak jumpa suami Nur". Masa nie, memang terasa sampai ke jantung lah. Cinta sejati sungguh!!Pada sesiapa yang menonton Drama Nur Kasih, wajib tengok filem NKTM sebab filem ini melengkapkan semua kisah in Nur Kasih esp Nur dan Adam...



No comments: