Wednesday, May 1, 2013

Dinner at Serai

Selasa malam, lepas kerja, aku, Tasha & Hanis pergi makan sedap! Yeayyyy! Haha! Last week mereka pergi makan sedap for 3 days in a row. Tak aci betul bila aku tiada. Hee. Semalam aku dapat makan sedap! Yeayyyy! :D

Banyak kedai yang disenaraikan dan akhirnya, kami memilih nak makan di Serai. Serai ada 2 cawangan iaitu di Empire Subang dan Paradigm Mall. Dan disebabkan aku tak pernah pergi Paradigm Mall, aku request makan di sana.

Lepas kerja terus pergi dan Serai di Paradigm more exclusive than in Empire. Serius rasa macam masuk kedai makan yang tersangatlah mahal. Mahal jugaklah makanan di Serai nanye. Biasalah standard kedai high class katanya. Selesa dan best! Bolehlah kalau nak lepak lama2 di sana.


Inilah makanan kami. Aku makan Serai Platter (ada nasi, ayam goreng, sotong, dan daging kambing). Tasha makan Nasi Kerabu dan Hanis makan Nasi Ulam Ayam Bakar. Air yang colourful tue, don't ask for name, serius aku tak ingat :p Air yang putih tue pun nama tak ingat tapi ada campuran honeydew :) Yang dalam cawan putih tue adalah dessert kami. Namanya Afogato. Campuran aiskrim dan coffee. Coffee agak pahit makanya tak sedap sangat. Dan ia datang with small portion. Tak puas! Mujur pahit!


Wajah orang kelaparan dan masih maintain cute. Haha!

Aku tak nak dah pergi Paradigm Mall. Serabutlah weiii! Jalan entah macam apa dalam mall tue. Nak cari bayar parking pun susah. Ish tak sukalah Paradigm. Prefer Setia City Mall yang tak berapa besar tue :D

*Aku prefer Plan B lagi daripada Serai.

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: