Tuesday, January 13, 2009

Malaysian University Inventory 2009

tadi pagi, dah sit pun for this test..selama nie aku berfikir2 apelah sbb adanya test nie..sebenarnya, result drpd test nie akan dijadikan baseline/rujukan tuk pelajar yg akan masuk ke USM pasnie..maksudnya, bermula dari sesi 2009/2010 nanti, pelajar2 yg nak masuk USM kena ada 1 test tambahan tuk uji kelayakan mereka selain drpd kelayakan dr segi akademik..test nie tadi atas hasil kerjasama antara USM & Majlis Peperiksaan Malaysia..

kami (final year students) kena menjawab 344 soalan yg terbahagi kpd 6 bahagian iaitu A) Kepuasan, B) 1. Kesukaan, 2. Nama Pekerjaan, C) Personaliti, D) Kecerdasan Minda, E) Nilai Integriti, & F) Patrotisme dlm masa 1 jam..soalannya senang je walaupun byk..semua pasal diri kita lah, apa yg kita rasa..takde soalan fakta2 pun..aku menjawab dgn senang hati je..hehe..ada soalan dlm bahagian Kecerdasan Minda kalau tak silap lah, soalannya "jika anda putus cinta, adakah anda terus tak mahu bercinta?"..lebih kuranglah soalannya..aku jawab "sgt tidak setuju"..haha..ada soalan "adakah anda akan selamatkan org yg lemas walaupun anda tak reti berenang"..aku jawab "tak"..:P..aku tak nak mengadaikan nyawaku, tapi tgklah gak pada keadaan nanti kan..siapa tahu kot2 aku terjun ke..hehe..& last sekali soalan yg aku ingat, "adakah anda menawan?"..aku dgn yakinnya jawab "YA"..hehe..self-esteem kena tinggi beb..:D

No comments: