Friday, June 12, 2009

Redah Je..

Hello!!

Aku dah ada IC baru :) Tadi pagi, aku telah pergi ke JPN PJ untuk mengambil my new IC. Fuhh perjalanan ku ke sana sangat lah boleh dikatakan aku redah je sebab 1st time g sendiri ni.

Meh aku ceritakan perjalanan ku hari ni :)

Jam 9.30 AM, aku pun keluar dari rumah dan berjalan kaki ke bus stop depan Subang Perdana.
Then, naik bas dan aku perlu berhenti di Asia Jaya (dan aku tak tahu dimanakah tempat itu).
Tapi, mama kata nampak je PJ Hilton berhenti kat lampu isyarat.
So aku nampak PJ Hilton dan berhentilah di situ.
Sesudah turun dari bas, aku blurrr. Tak tahu ke mana harus ku tuju (mama kata lintas jalan, memang aku kena lintas jalan tapi arah ke mana??).
Then, aku ikut kata hati tuk mengikut arus orang berjalan. Semua orang berjalan ke arah kanan.
Aku pun ikutlah ke arah kanan.
Then, aku berjalan terus dan akhirnya aku nampak pagar macam kat JPN.
Aku pun dah yakin ni yang aku menuju ke tempat yang betul. Aku pun meneruskan perjalanan.
Dan.. Tadaaaa!! Aku berada di hadapan Bangunan Persekutuan Petaling Jaya.
Yes!!! Aku sampai jua dalam pada tak tahu jalan tu :)

Pas ambik IC, aku pun naik bas ke Pasar Seni. G POPULAR jap. Tu memang tempat favourite aku. Seronok tengok buku banyak2. Cuci mata je.
Lepas tu, tiba2 rasa lapar, then pergi ke McD jap dan naik bas ke Subang Perdana.
Sampai je di SP, aku tak terus balik rumah (well aku memang suka berjalan)
Aku merayau lak di kedai2 kat situ.
First, g kedai tudung (banyak makcik2 kat situ, try2 tudung Ekin). Aku membeli 2 tudung.
Then, g beli handbag dan kertas nak buat star (tahu kan kertas nak buat bintang tu).
Aku nak memenuhkan botol di bilik ku dengan star2 itu :)

Akhirnya, jam 1.50 PM, aku tiba di rumah.

Kesimpulan drpd cerita perjalanan ini adalah :p
- Beranikan diri untuk ke mana sahaja. Insyallah jumpa lah tempat yang nak dituju. Aku tak tahu jalan pun, buat macam orang dah biasa kat PJ. Redah je.

Haa tambang bas hanya RM2 okay. Kesimpulannya, naiklah rapidKL.
Aku memang suka naik rapidKL dari Metro sebab rapidKL mostly passenger orang MALAYSIA & driver bas pun orang MALAYSIA.
If Metro, semuanya orang LUAR (faham2lah orang dari negara mana) tak kira lah passenger, driver, dan conductor bas. Buat aku rasa tak selesa dan tertanya2 "aku berada di negara mana?".

Okay lupa nak cakap. About the IC..

Emmm. Aku still kecewa with my new IC sebabbbbb my picture still buruk. Taklah buruk sangat, nampak lagi okay lah dari IC lama dengan gambar muka terkejut aku tu kan. Hehe. Tapi still tak lawa lah. Huhu. Dalam IC baru, muka aku nampak chubby sangat & bertambah tak lawa bila aku terpaksa pakai tudung yang disediakan oleh JPN. Tudung Ekin yang keras kat depan tu. Dah lah aku memang anti tudung tu. Dah kena pakai lak. Sengal!! Tapi salah aku gak sebab pakai tudung bunga2 terlupa lak kena ambik gambar. Huhu. Maknanya aku lah yang sengal kan. Haha. Takpe lah dah siap pun. At least, alamat rumah dah betul. Bukan alamat TUDM Kuantan lagi :)

No comments: