Thursday, July 23, 2009

Gian menanam

Petang tadi (semalam lah), tengok jam pukul 6.40 pm. Jadi aku pun masuk bilik konon nak mandi. Tengok2 katil, terus baring. Dalam hati bercadang hendak baring sekejap dan jam 7 pm nanti bangunlah mandi. So aku pun dengan senang hati baring.

Aku tersedar. Terkebil2. Blur kejap fikir sekarang malam ke siang? Tengok2 aku masih pakai baju pagi tadi. Lepas tu tengok jam. OMG!! Sudah pukul 10.15 pm. Aku pun terus bergegas ambik tuala dan terus ke bawah.

Dalam kepala otak aku ni fikir janganlah mati wahai pokok2 ku :p Sebenarnya, sekarang, aku tengah gila main FarmVille kat FB. Hehe. So ikut2kan jam 8 pm, 9 pm dan 10 pm tadi, ada tanaman ku yang telah fully grown. Cepat kena harvest kalau tak nanti mati. Rugi2!!

Apelahkan. Boleh pulak bangun tidur terus ingat tanaman yang ditanam tanpa mengeluarkan peluh tu. Sebab tu aku berkata dulu yang aku tak nak start main apa2 game kat FB tu, nanti gian. Kan dah gian pun. Duk tengok tanaman je sekarang :p

Jadi, disebabkan aku bangun lambat, so aku tak jadi masak. Mujur lauk tengah hari tadi ada lagi. Aku pun tak makan. Dah lewat benar pun nak makan. Jangan makan seboleh2nya 4 jam sebelum tidur tau. Tapi kadang2 aku hentam gak. Hehe

Sekarang, aku masih tak boleh tidur. Mata memang segar lagi lah. Nak buat apa ntah. Check ladang lah :p

No comments: