Wednesday, May 13, 2009

Pecah Rumah!!!

Kejadian pecah rumah berlaku lagi di taman aku semalam. Dan mangsa adalah betul2 rumah belakang rumah aku. Huhu. Nasib baik pencuri itu tak berjaya masuk ke dalam rumah. Takutnya lah bila kejadian buruk macam ni berlaku. Pagi2 pun ada gak 1 kejadian pecah rumah berlaku tau. Ntah pagi2 pun berani nak pecah masuk. Berani betullah pencuri itu. Aku jadi takut duduk sorang2 kat rumah sekarang. Dulu takut then dah reda, tapi bila semalam rumah yang paling dekat dengan rumah aku dah kena, aku jadi takut lak. Jaga diri dan rumah betul2. Pastikan keselamatan ada di rumah. Insyallah kejadian begitu tak kan terjadi di rumah ku dan juga rumah2 orang lain.

And, aku dah habis baca Twilight!! Sooo romantik lah Edward. Aku sangat sukakan dia. Edward in novel lagi romantik drpd Edward in movie. And tak sabar nak beli New Moon lak. Esok nak keluar lah just nak beli New Moon je. Keluar sorang pun tak pe, yang penting aku dapat apa yang aku nak :)

Okay. Nak sambung tengok CSI. Kes 'jerung darat' ni.

2 comments:

Wan Yusmar said...

Assalamualaikum...cerita pasal pecah rumah ni...memang menakutkan..pakcik tinggal kat area Taman Samudra banyak juga berlaku kes kecuriaan sementelah dlm keadadaan ekonomi tgh gawat...Sebagai ketua keluarga...kena jaga-jaga...pisau dan kayu saya letak sebelah dan bawah bantal sebelum tidur..lima tahun lepas penyamun dah ada dlm siling rumah waktu tu pak cik pulang kerja lewat..jadi sebelum tidur solat Isyak dulu baru je bagi salam tiba-tiba ada bunyi org berjalan di atas siling..berderau juga darah..nasib baik pisau dgn parang ada kat sebelah terus saya capai...terus saya standby dekat lubang naik ke siling...jiran sebelah pun saya call...sementelah saya buat-buat bising...memang jelas kedengaran tapak kaki orang pijak alang kayu siling...perasaan masa tu bercampur aduk...takut,resah,gementar apatah lagi memikirkan anak isteri yang tidur di ruang tamu bawah...esoknya kecoh..sebab 3 rumah jiran dimasuki pencuri dan banyak barang berharga yg hilang...so pengajaranya adik siqah kenalah waspada...pastikan handphone yang di cas mesti ada disebelah sebelum tidur agar cepat dapat buat call bila ada emergency...senjata kecil seperti pisau @ kayu letakkan dibawah bantal...jerit aje kalu rasa ada org yg cuba nak ceroboh rumah...jangan takut penjenayah akan merampas senjata...sebab mereka ada bawa senjata senjata sendiri...

SiQaH HuSSiN said...

takutnya.huhu
kat cnie yg saye tahu dah 3 kes dah.huhu
handphone mmg sentiasa ada di sebelah saya masa tido.
tapi pisau, kayu tak de lak.
insyallah saya lakukan yang tu gak..
thanks pakcik for ur comment & suggestion :)