Friday, August 28, 2009

Try Again (2)

Hari ini, buat kuih bakar tapi lembik pulak.
Terlebih santan dan kurang tepung lah tu.
Kelmarin, buat kuih lapis tapi hanya masak di tepi, tengah2 tak masak pulak. Lembik jugak.
Apalah nasib aku ni, kuih lembik je ni..
Suka sangat lembik2 tau. Aiyoo.

But its okay lah. Baru cubaan pertama.
Orang kata masak ni kena rajin dan berulang kali. Baru jadi.
So next time, I will try again.

Aku nak belajar buat kuih tradisional sebanyak yang mungkin.
Nanti dah kahwin, boleh buat tiap petang.
Sejuk hati si suami tengok si isteri rajin buat kuih. Haha
Wahh macam rajin sangat lah kan. Entah2 hanya tinggal kata2 je.
Berangan je lebih aku ni oiii. Jauh lagi masanya itu :p

2 comments:

anaklaut said...

salam..

buat kuih bakar lembek? takpe..cubA LAGI..

salam singgah.

Cutiesifa said...

haah..
akan dicuba lagi :)