Wednesday, September 9, 2009

I Love Boys Over Flowers!!!

Boys Over Flowers (BOF)

Yetta!!!!
Finally finished watching this drama.
Serius drama ni best sangat!! Memang aku dah jatuh cinta dengan drama ni dan orang2nya.
Bukan senang aku nak suka drama korea tau.

Dulu aku peminat Hana Yori Dango (HYD), tapi sekarang aku minat both!! HYD dan BOF. Both version ada kekuatan dan kekurangan tersendiri. Memang jalan cter sama, tapi cara drama ini diolahkan dan dilakonkan yang berbeza.

Disebabkan aku dah tengok both version, jadi bolehlah aku buat sedikit comparison kan :)

Dari segi overall drama, aku sukakan BOF lagi. Aku boleh lihat dengan lebih jelas mengenai perkembangan hubungan Goo Jun Pyo dan Geum Jan Di, mengenai halangan2 yang mereka hadapi, orang ke3 dan mak Jun Pyo, dan juga dalam BOF, aku dapat rasakan dengan lebih mendalam perasaan Jun Pyo dan Jan Di. Sedih, happy, dan pelbagai lagi. Dalam Hana Yori Dango (HYD) pun dapat rasakan perasaan Domyoji dan Makino cuma BOF lagi dapat faham perasaan mereka. Kira BOF lagi dapat menyentuh perasaan aku drp HYD lah..

Dari segi OST, aku sukakan OST HYD lagi. Well Arashi yang nyanyi, camna boleh tak suka kan. OST BOF tak berapa bestlah. Theme song pun yang part awal je aku suka.


Geum Jan Di (Goo Hye Sun) dan Goo Jun Pyo (Lee Min Ho)
Mereka ada chemistry. Aku suka mereka digandingkan bersama :)

Antara scene yang aku suka:


Goo Jun Pyo dan Geum Jan Di
First night together..
So sweet!!!


Disaat Jun Pyo permainkan Jan Di.
Aii dah suka tu, cakap jela..


Ni paling best sekali.
Pergghh macam diselamatkan oleh putera raja impian.
Aishh romantic sihhh. Suka2 :D


Masa scene ni, aku gembira dan sedih.
Gembira bila tengok mereka real dating, sangat happy.
Sedih bila tahu lepas hari tu, mereka tidak bersama lagi. Hukhuk
Crying...


Scene ni memang climax lah.
Teruja tengok Jan Di yang sgt mempercayai Jun Pyo yg akan selamatkan dia dari lemas.
Dan teruja jugak tengok Jun Pyo ingat kembali saat2 dengan Jan Di.
Aku senyum sampai telinga tau. Haha.


Aku suka couple ni jugak.
Ga Eul (Kim So Eun) dan Yi Joong (Kim Bum).
Last scene mereka memang best.
Kim Bum kembali dr Sweeden lepas 4 tahun dan bertemu dgn Ga Eul.
I wish they r couple for real :)


Of course lah scene ni kan.
Jun Pyo pulang dr America selepas 4 tahun dan melamar Jan Di.
COMEL!!!


Last scene.
F4 dan Jan Di bertemu selepas 4 tahun.

Ada lagi banyak scene yang aku suka :)


Yoon Ji Hoo (Kim Hyun Joong)
Geum Jan Di's firefighter!!
Aku tak suka watak dia walaupun dia handsome. Hehe

Part ending BOF, aku tak berpuas hati sangat :(

1- Jan Di tak reply yes pun pada lamaran Jun Pyo. Of course lah, she will say yes kan, tapi nak jugak tengok scene tu.
2- Apa jadi pada hubungan Ga Eul dan Yi Joong. I think they will end up as a couple tapi nak jugak tengok part tu.

3- After 4 years, tak ada pun scene dalam BOF yang tunjukkan apa yang jadi pada Song Woo Bin (Kim Joon). Yang lain ditunjuk, tapi kenapa Woo Bin tak? I wish more scene about him. Watak dia perlu berkembang lagi. Aku sukakan dia lagi drpd Akira in HYD.


Sumber mengatakan bahawa there will be Boys Over Flowers: Season 2 yang akan ditayangkan pada February 2010. Harap sangat ada season 2. Maybe sebab ada Season 2, pengarah saja biarkan ending BOF tergantung begitu kan?


See u all in Boys Over Flowers: Season 2.
Already miss F4, Jan Di, Ga Eul, dan semua lah :)


10 comments:

fara said...

Frh rase mmg ade 2nd season nie...
Macam meteor garden gak...
agaknye sampi 4 kot. Huhu :P

Ske sgt Jun Pyo...
Dia mahu tp maluuu!~
& cara die protect org yg die syg... Sgt sweettt!
Jatoh cintan frh! hehe

Frh pon kureng ske Ji Hoo.
1st time tgk mcm pompuan.
Trutame part die maen violin tu.
Hahaha

:)

SiQaH HuSSiN said...

meteor garden smpi 4 ke?
siqah x tgk meteor garden pun..

hope buatlah season 2..nak sgt tgk dorang lagi :)

betul2..mmg jun pyo sgt sweet dan bukan frh je jatuh cinta, siqah pun jatuh cinta sekali ni..kongsilah ye..haha

siqah x suka watak Ji Hoo tu.penganggu betul..n tak suka jugak rambut dia..rasa cam nak tolong guntingkan je..hehe

Sara Zainal said...

eii..cm besh je cite nie
hehe

SiQaH HuSSiN said...

best chik sarra..
trylah tgk..hehe
if u tgk, sure jatuh cinta jugak kat jun pyo :D

AMOI KUSUT said...

besh kew ctew ny??
mbew i kart skewl,
asyk ctew psl ny jewk..

u tgk kart cd kew
atw dwld jewk?

SiQaH HuSSiN said...

best liez..
i suka..mula2 i x nak tgk gak sbb x suka sgt cter korea, lembab!!
tp last2 terbuka hati tgk n mmg best..
trylah tgk..

i download je..
x pnh beli cd drama ni :)

AMOI KUSUT said...

hehehe..
u dwld kart mn hah??
rase cam nk tgk lak..

SiQaH HuSSiN said...

i download kat silentregrets..
ada link kat blog i under asean drama n movie..
cari BOF then link download kat megaupload.
selamat m'download

n

slmt menonton..

p/s: nt ckp u minat kat sape ek..hehe

AMOI KUSUT said...

xreti laa nk dwld..
cam ne hah??
ssh jewk..

SiQaH HuSSiN said...

x susah pun..

u pergi kat silentregrets..
pastu u klik kat korean drama (kat kiri page) cari boys over flowers.
pastu u klik kat BOF then ada bagi link tuk megaupload folder.
u klik kat megaupload folder then terus ada link download.
klik jela 1 demi 1 episod.
boleh download 1 1 kalau bukan member megaupload.
direct download je, xyah guna torrent.

u try wat dulu..