Saturday, January 30, 2010

What am I doing?

Sudah lama tak update perihal aku di sini. Bukan tak nak update, tapi malas nak menaip dan bercerita sebab banyak sangat benda aku nak cter ni. Hoho..

Okay, kita mulakan dari mula ye.

Sebagaimana kamu semua sudah maklum, aku sekarang tengah berpraktikal selepas GEMS. At first, aku dapat 1 company di Damansara Perdana. But then, aku just pergi sehari je. Bukan niatku tak nak teruskan praktikal kat company tu, tapi working hours kat company tu melampau sangatlah. Working hours: 9am - midnight everyday (seperti apa yang diberitahu semasa taklimat). Lepas tu, kerja aku lebih pada outside dan kena tanggung perbelanjaan sendiri. Manalah cukup duit yg GEMS bagi tiap bulan beb. 1 lagi, aku tiada transport nak g kerja di sana. Bas pun bukan terus dari Subang ke sana. Kena g Kl Sentral, then naik bas p One Utama, then naik teksi g Damansara Perdana. Sangat payah!!& kalau kerja sampai lewat malam, camne lak aku nak balik. Tak kan nak suruh ayah aku ambik tengah2 malam tiap hari. Kesian ayah aku. Dia pun penat berkerja gak. Huhu.

So I decided tak nak teruskan placement GEMS kat situ. Aku apply for other placement. And after 2 weeks of waiting, finally aku dapat placement di salah satu company di Bukit Jalil.

Aku baru start placement 25hb lepas. Aku kerja di admin department. Kerjanya banyak jugak, well orang baru so there's a lot of things to learn. Nasib baik bos aku baik. Terang pada aku satu2. Tambah lagi kalau aku buat muka blurrr tak paham. Hahaha

Setelah seminggu kerja, barulah aku tahu nikmatnya bila weekend. Serius, tak sabar nak tunggu weekend. Dan minggu nie sangat seronok sebab cuti 3 hari. YEAY!!! Heaven!! Hahaha

Hari ini, aku tiada plan apa2. Esok, ada plan nak jumpa budak2 company aku masa di GEMS. Tak sabar nak jumpa dorang. Boleh gosip2. Ngee~



4 comments:

cn said...

slmt bekerja yer..

SiQaH HuSSiN said...

thank u eyes143 :)

fara said...

dasatnye keje smpi midnite!
klo farah pon tak sanggop...
bgsla cutiesifa tuka tmpt laen.
farah sokong!

:)

SiQaH HuSSiN said...

tahu xpe..macam kita dah xde life lain je kan..aii sape yg keje kat c2 mmg workaholic lah..