Saturday, February 27, 2010

Tak pasal2 balik lambat

Khamis lepas, aku sangatlah busy. Petang hari tu, ada test & interview for new SIMA candidates, Pa'an takde jadinya aku seorang yang kena handle semua tu. Dengan budak2 itu yang tak jumpa ofis, dgn pintu ofis yang kena tag2. Jam 7pm, sepatutnya aku dah bersiap sedia nak balik, tapi aku masih sibuk buat kerja. Pa'an cuti a week next week jadi banyaklah kerja nak dibuat.


Nak dijadikan cerita, tengah2 buat kerja, tiba2 ada someone asked for projector. Aku kenal orang itu dan bagilah dia pinjam projektor tanpa tanya Pa'an. Masa itu pun Pa'an takde. Aku fikir, tak yahlah pasal projektor pun nak tanya Pa'an. Jadi, aku dengan rela hati bagi someone pinjam projector & bila Pa'an balik ke ofis, aku cakaplah yang aku bagi pinjam projektor kat orang.

N Pa'an terus cakap, "Haa awk tunggulah sampai dorang habis meeting baru boleh balik". Pergghh tersentap dengar. Projektor itu perlu disimpan di dalam almari n aku dan Pa'an sahaja yang tahu nak simpan di mana dan yang paling penting kunci di mana. Disebabkan aku yang bagi pinjam projektor tu, aku terpaksa tunggu dorang habis meeting.

Jadinya, Instead of 7pm, aku balik jam 9pm pada hari itu.
Sengal!! Sengal!! Sengal!!Rugi betul masa rehat aku. Huhu

Pengajarannya di sini,

1) Jangan baik sangat dgn orang. Boleh bagi orang pinjam tapi tengok jugak masa dorang nak pinjam.
2) Jangan memandai buat kerja tanpa asking for Pa'an opinion.

Tak pasal2 kau balik lambat. Padan muka!!



5 comments:

Anonymous said...

adesh! masa rehat tu berharga

fara said...

Alahai.
nak tulun org...
tp akhirnye susah sndri...
camane tuh?

:)

SiQaH HuSSiN said...

@Ah Fatt:

mmg sgt berharga..


@Ms.Independant:

halalkan jela yg dulu..
pasni x nak buat lagi..
pengajaran sungguh :)

cn said...

menolong yg menyusahkan diri.. huhu.. kdg2 anin leh merungut tau..

SiQaH HuSSiN said...

merungut tu mmglah..tp bila dah pk salah kita jugak, so diamkan jela..yg penting pasni, x kan buat lagi..janji!!..hoho