Sunday, June 12, 2011

Review: KL Gangster

KL Gangster was superb!!

Aku sangat teruja nak tengok movie nie. Well aku kan peminat setia Aaron Aziz :D Tambah lagi dengan penangan Drama Nora Elena sekarang, lagi semangat nak tengok KL Gangster.

Overall, movie nie memang best! Kira berbaloi baloi lah if pergi tengok wayang pun. Tak rasa rugi duit beb.

Sedikit sinopsis:

Aku suka pada watak Malek yang dipegang oleh Aaron Aziz. Dia telah dipenjarakan selama 5 tahun dan apabila keluar penjara, dia nak bertaubat, cuci tangan, tapi ada je orang yang memburunya, tak puas hati dengan dia. Kesian Malek.

Yang memburu Malek, ialah Shark, yang dilakonkan oleh Syamsul Yusoff. Aku tak suka dia in this movie, bukan sebab watak dia jahat, tak suka sangat bila Syamsul pegang watak Shark. Macam ada yang tak kena. Tapi as a director, memang salute lah dia!!

Fadil yang dilakonkan oleh Zizan memang terbaik. Pecah panggung dengan lawak dia!!Best lah you zizan. Di mana saja lawak! Haha

Dan Jai, yang dilakonkan oleh Adi Putra, adik kepada Malek. Hanya berfikir mengenai duit sahaja sampai sanggup menentang Malek hanya kerana duit. Jahat lah Jai nie!!

Ada 2 part sedih dalam movie nie, 1st, masa Malek bertemu mak dia, 2nd, masa Malek dan Jai bergaduh masa last scene. Serius rasa sedih sebab kesian Malek!! Dan satu lagi part sedih, bila Fadil kena tikam. Ohh NOOO!!!

In this movie, kekurangan yang boleh aku tengok adalah part gaduh2. Part gaduh laju sangat pada satu ketika, then pada ketika yang lain, nampak slow pulak. Aksi gaduh dipercepatkan tapi nampak kekurangan jugak. Part lari2 pun cepat2 je. Part itu yang tak berapa best.Tapi cara gaduh, jalan cerita best!! :D

Thumbs up to all KL Gangster cast and crew!!

p/s: habis tengok movie nie, aku terfikir, adakah gangster susah hendak berubah kerana halangan2 drpd orang yang membenci mereka???


No comments: